søndag 24. mars 2013

Sol ute, sol inne ♥

Her i Ålesund er det nydelig påskevær, og selv om det ikke blir noen skiturer på oss, så benytter vi fineværet til å trene på sykling :) Det er vel uten tvil favoritten her i huset om dagen :) Han er ikke fornøyd når vi må avslutte for dagen ;) Og spesielt kjekt er det når han får selskap av nabobarna! Jeg mistenker at det blir mye sykling i gata her, nå når våren og sommeren kommer! Fantastisk for Daniel at han endelig har noe han kan "gjøre på", noe han mestrer selv, og noe som inkluderer han.

Daniel er i god form for tiden. Bedre enn før, han har jo alltid vært en solstråle, men han har altså hatt enda bedre humør og vært enda mer "med" nå etter jul. Han har også vært mindre spastisk, og vi har nå redusert "Baklofen" dosen på natten, som vi økte i desember. Det var ikke noe merkbar effekt på nattestid av den økningen, og når fysio i tillegg rapporterer om mindre spasmer på dagtid, han er stabil i beina uten Botox, til og med hakket bedre på en av målingene, prøver vi med den "opprinnelige" dosen, som han har stått på siden desember 2010 igjen. Og det er jo veldig bra :) Han startet med sovesystemet til Nikken, og andre Nikken produkt rundt juletider, men han sluttet også med lycradrakta i de tider da den var for liten, så jeg er spent på om hvordan formen blir når han får de nye draktene. Hadde vært fantastisk om Nikken produkta gjorde en forskjell!

Med sol og vår følger også pollen, så Daniel startet med allergimedisin (øyedråper og nesespray) i begynnelsen av mars. Tror nok vi må begynne med Zyrtec til kvelden også, så vi slipper at han blir så dårlig som i fjor. Da måtte vi være inne på de fineste dagene pga allergien. Noe som selvsagt er veldig kjedelig, spesielt fordi vi fort må være inne store deler av høsten og vinteren også pga været.

Det nærmer seg fort ny Hamar tur på oss også! Noe vi virkelig ser frem til. Det er godt og bruke dagene på Daniel, få ny inspirasjon til trening, være sosial med andre foreldre som er i lignende situasjon som oss, og slippe den kabalen som må gå opp hver eneste dag hjemme. Barna våre og rehabiliteringen til Daniel, er det viktigste i livet vårt nå, så når man konstant går rundt med dårlig samvittighet over alt man ikke rekker, så tærer det på. Spesielt når vi vet hvor viktig trening og rehabilitering er for Daniel nå!! Storebror blir med til Hamar siste uka, han synes det var veldig kjekt og være der sist, og tre uker uten storebror blir for lenge for meg og Daniel ;)

Vi fikk endelig timen til "videofluoroskopi" på Rikshospitalet også, etter å ha ventet ganske lenge på den. Viste seg at det var pga en STOR misforståelse, og at Daniel hele tiden har vært prioritert til den undersøkelsen. Fredag 5 april drar vi derfor til Oslo, først en time på Sophies Minde, hvor de skal ta gipsavstøypning til korsett, også til Rikshospitalet, der han da skal ta denne undersøkelsen hvor de finner ut om Daniel svelger riktig. Greit å få gjort dette, når vi likevel er i nærheten. Så får vi dra tilbake for tilpasningen av korsettet etterhvert. Det tar nemlig noen dager.

Men først er det påske! Jeg håper Magnus får leitet frem påskepynten så det blir litt påskestemning her i huset etterhvert. Jeg gleder meg til å lage til påskeegg til guttene, og at vi kan kose oss sammen som familie i litt mer enn to dager i strekk. Sebastian heldigrisen tok jo ferie fredags ettermiddag, etter å ha vært syk noen dager. Han er heldigvis i god form nå. Jeg derimot er dessverre nede for telling i dag, så jeg håper bare Daniel slipper unna. Også håper jeg det er kortvarig for min del, slik påsken går som planlagt ;) Men jeg skal ikke klage, vi har vært lite syke det siste året. Det er bare det at det passer aldri å bli syk! ;)


Tidlig forrige uke fikk Daniel besøke noen ganske så ferske kattunger!Han må nok ta turen dit igjen snart!♥


Vil du holde Daniel?


Så kjekt :)

I morgen må Magnus ta turen på Elkjøp og finne ut hva vi skal gjøre med speilreflekskameraet. Kan ikke si jeg er fornøyd med det kompaktkameraet vi har! ;) Og jeg har helt abstinenser etter speilreflekskameraet!

Ha ei fin uke alle sammen! Og god påske!! :)

Klem Karina og Daniel ♥

1 kommentar:

  1. Hei og god påske til dere også.. kjempe fin innlegg. Veldig søt og koselig gutt Daniel. . Best av all lykke til dere.

    SvarSlett