onsdag 2. januar 2013

Skal... skal ikke....

Jeg hadde nesten bestemt meg i dag, for at Daniel skulle få influensavaksinen. Men det ble jo bare styr for og få den satt. Helsestasjonene i Ålesund setter vist ikke influensavaksiner, de får ikke lov (i motsetning til helsestasjoner andre plasser i landet), og da er alternativet smittekilde nr 1, altså legekontoret. Det strømmet på med influensasjukefolk der i dag, og det frister lite og sette seg ned og vente på tur blandt alle de sjuke.

Daniel er i risikogruppen, men har ikke blitt vaksinert før, forutenom vaksinen mot svineinfluensaen i 2009, før ulykken. Men så sies det jo at dette års influensavirus er ekstra hissig. Men så leser man jo om alle de som sliter med ettervirkninger også... og jeg vil jo ikke at Daniel skal få mer plager enn han allerede har. Han tåler jo fint og være sjuk, men det skal mer til for at han hoster, og det forverrer jo seg når han har feber.

De ringte fra legekontoret og anbefalte oss og komme kl 8 om morgenen, for og unngå smitte.

Skal.... skal ikke??



3 kommentarer:

  1. Medi 3 i byen setter vaksiner... Kansje dei og har denne? Koster sikkert litt, men trolig bedre enn en tur på legen nå for tiden..
    Syns egentlig legen burde stille opp hjemme hos dere da, men det er vel kansje for mye å håpe på

    SvarSlett
  2. Skal!
    Ikke lett med slike avgjørelser, men for oss så har det vist seg å være viktigere enn man kunne ane!!
    Håper det gikk bra om dere dro :)

    Klem Lena

    SvarSlett
  3. Jeg anbefaler å ikke ta den! Er selv i risikogruppen, men etter at jeg ble så dårlig forrige gang har jeg valgt å la være i år. Men det er som du sier et vanskelig valg å ta :)

    SvarSlett