søndag 23. september 2012

Fin avslutning på ei intens uke.

I dag har jeg og Daniel vært på sykkeltur noen timer, fantastisk høstvær i Ålesund! ENDELIG!! Pappa Magnus måtte jobbe inn noen timer, og storebror skulle på bursdagselskap. Så jeg og Daniel "hev oss på sykkelen" og syklet oss en lang tur. (Daniel droppet hjelmen, det blir ikke noe sykkeltur med den på har jeg insett) Vi matet endene, men verken de eller måkene var vist sultne. Så vi var nok ikke de eneste som hadde tenkt den tanken i dag! ;)


Klar for sykkeltur :)


Fremme med "Lillevannet".


Veldig fornøyd med turen :)


Utsikta fra benken ♥

Energien har begynt og komme litt tilbake for min del! Ble litt tappet av alt det styret med den formueskatten! ;) Men selvsagt fornøyd, og glad, for at det ser ut som om at det kan bli ei lovendring! Jeg hadde ikke helt forventet det, da jeg skrev mitt hjertesukk på Jens Stltenberg sine sider!! Daniel er ingen rik gutt, han er en 5 år gammel gutt, med ingen mulighet for og komme seg ut i arbeid og tjene sine egne penger. Pengene skal gå til nødvendigheter som etterhvert dukker opp. Og jeg må atter en gang poengtere at dette ikke er penger som vi foreldre fritt får bruke på Daniel. Det er overformynderiet som har ansvaret for pengene, og vi kan søke om og få dekt kostnader som bla data, klær, reise for han og en ledsager og leiker.At han skal skattes som en rik gutt, blir for meg helt fjernt. Og heldigvis innsåg også finansministeren det! Jeg må få takke alle dere som støtter oss. Jeg er helt overveldet over responsen jeg fikk på innlegget på facebook, og det hadde nok aldri blitt ei ordning på dette, hadde det ikke vært for dere, og for at media satt dette på dagsorden. Tusen, tusen takk! Jeg håper vi har banet vei for andre i lignende situasjoner!

I morgen skal Daniel i narkose for fjerning av polypper og Botox-injeksjoner. Det blir gjort poliklinisk, så om alt går etter planen, er vi hjemme igjen i morgen ettermiddag. Jeg er spent på hvordan Daniel reagerer på dette ingrepet, og om det vil gjøre en forskjell på nattesøvnen i ukene og månendene som kommer. Pga pollenallergi har polyppene vært ekstra plagsomme i sommer, det skal ikke så mye til for at Daniel reagerer med nattevåk. Så det blir godt og få de fjernet nå til høsten/vinteren og forkjølelsestiden. Daniel høres godt når han sover, så jeg håper det vil bli bedre for han!


Håper dere alle har en like fin søndag som oss!!

Klem Karina og Daniel

5 kommentarer:

  1. Hurra for dere ;)

    eg stolt over det dere har fått til - selv med mange tunge motbakker ...

    nydelig bilde av gutten som har fått lufta seg i dag

    monikaklemma

    SvarSlett
  2. Så godt at ting ordner seg underveis. Skjønner godt at du blir sliten. Lykke til i morgen. Skal brenne hjertelys for dere.

    SvarSlett
  3. Ser ut som dere hadde en nydelig tur. Han er jo sååå nydelig den lille gutten deres.

    SvarSlett
  4. Ser ut til en herlig dag:):)Å bare så fantastisk om det blir lovendring! Skulle bare mangle:)

    SvarSlett
  5. Fine, nydelige Daniel :-) Så bra at det endelig ble sykkelvær - det var strålende sol her i Bergen også, så hele familien var ute og luftet seg.
    Det gjør så godt å høre at ting ordner seg med formueskatten - og jeg må jo si at tatt i betraktning den situasjonen Daniel og dere nå er i, så blir det helt feil å snakke om 'formue'. Dette er som du sier Daniel sine penger, som skal være til hjelp for ham slik at han i alle fall kan få noe av alt det han trenger. Dette er en velfortjent seier for dere, og for de som kommer etter, det skulle da bare mangle... blir til stadighet overrasket over diverse lover og regler som heller enn å hjelpe legger hinder i veien for dere.

    Håper dagen i dag går fint og at vi her på vestlandet får litt mer fint høstvær fremover.

    Go'klemmer

    SvarSlett