fredag 25. mai 2012

Jobb, kurs, Lycra-klinikk, sjukdom og finevær!

Mandag hadde jeg min første arbeidsdag. Det var rart og være tilbake. Men det gikk fint, til tross for at jeg hadde fått noen timer for lite på øyet! Tirsdag var jeg på kurs i Programsnekkeren. Endelig, for både jeg og assistentene har sittet med et verktøy som vi ikke har blitt kloke på. Så nå håper vi at vi kan bli enda bedre på kommunikasjonen med Daniel. Nå er det bare det og få tid til og jobbe med det som gjenstår. Det er ingen tvil i at Alternativ og Supplerende Kommunikasjon med PCS (Picture Communication Symbols) krever mye av oss.

Etter kurset var jeg innom OCH med korsettet til Daniel. Det har vært for stort, og nå var det på tide og få ordnet det. Spilekorsettet hans har han nemlig vokst ut av;) Daniel liker svært dårlig at han må ha på seg korsett, og når det er litt for stort i tillegg, blir det litt ekstra protester. Men jeg håper jo at han blir vant med det også, eller i hvertfall forstår at han ikke har noen alternativ. For korsett må han ha. Han er henvist Oslo for et skikkelig korsett som blir støpt etter han.

Så bar det på Lycra klinikk. Endelig det også! ;) Vi har som sagt før, hatt problem med de også, og jeg har savnet og kunne bruke den. For den er virkelig ei fantastisk ortose når den fungerer som den skal. Jeg kan faktisk gå så langt og si at jeg elsker den :) Hehe :)
Daniel hadde på seg drakt nr 3, og vi hadde med drakt nr 2 ( Drakt nr 1 vokste han ut av til jul i fjor). Drakt nr 3 manglet glidelås, klaff til knappen og de hadde glemt og gjøre utringningen ved halsen større. Så den blir sendt tilbake for justering. Dakt nr 2 hovnet han slik opp i hendene av, så de klipte like godt av armene. I tillegg måtte de klippe et par snitt fordi den fremdeles strammet noe. Så nå ble den perfekt, dog uten lange armer. Men den ble i det minste litt mer sommer tilpasset ;)

En litt sliten og allergisk Daniel med lycradrakta på :)

Klipt av arma heilt opp til sømmen, og klipt et par snitt i de.

Jeg tror alle her var litt sliten da ettermiddagen kom, og da Magnus slengte beina oppi sofaen for en liten hvil før han skulle tapetsere, ble Daniel veldig misfornøyd. At vi legger oss ned i sofaen uten han, er heilt uaktuelt..

Hva gjør pappa??

Neeeiiii!!

Rice and shine pappa!!

Onsdag brukte jeg til og handle inn grunning, maling og diverse. Nå er det meldt finevær hele uken, så da må en prøve og få malet litt hus. Da Daniel kom hjem fra barnehagen var han slettes ikke i form. Han hadde kastet opp i barnehagen, surklet og hostet stygt. Det ble endel oppkast resten av dagen (pga halsvondt og hosting). Han sovnet fint da han la seg om kvelden, men da han skulle ha medisin og snues ved midnatt, hostet han endel og kastet opp flere ganger. Han hadde feber og sleit med spasmer. Jeg og Daniel sovnet ikke før klokka 0430 torsdags morgen og da fikk vi oss et par timer på øyet. Kl 0515 for Magnus til Sverige. *Gjesp*

Heldigvis kom tante Marianne på jobb klokka 0730, så etter og ha fått Sebastian på skolen, gikk jeg og la meg og sov til 12. Daniel sovnet kl 0930 og sov til nærmere 1400. Han fikk væske, mat og medisin jevnlig mens han sov. Planene vi hadde om bading og sykkelutprøving på HMS ble det ikke noe av. Det ble en rolig dag på sjuklingen Daniel etter han våknet. Jeg fikk grunnet litt hus, og fikk hjelp av mamma, Marianne og lillebroren min etterhvert! Tusen takk for hjelpa ♥ Nå er huset så og si ferdig grunnet, mangler bare et strøk der hvor vepsene flyr (ikke noe fan av vepser) og der det må klatring til. Etter at jeg hadde ei nesten ulykke i går, og er både rød, blå og vond i dag, så overlater jeg klatring til Magnus.

Daniel hadde den beste natta på lenge i natt. Jeg la han klokka 21, snudde han og gav han medisin i 0100 tida, og han sov til kl 09 i dag. Fantastisk ♥ Tante Marianne har vært her i dag også. Daniel er i bedre form, og har vært oppe og gått, og stått som vanlig. Han hoster fremdeles, og får smertestillende så han slipper vond hals. Så det ble ikke noe av planene (sansehus og tannpleier) vi hadde i dag heller. Men litt ut på dagen fikk vi besøk av onkel Arild og Eric, og det var jo kjempe gøy! :)

Daniel og verdens beste tante Marianne ♥

Daniel får smake is av Eric!

SMIIIL!! Gode venner :)

I dag har det blitt litt maling når Marianne var her, også kom ei tante og malte litt også :) Aller monner drar! Tusen takk for hjelpen ♥ Det er vel tvilsomt jeg får gjort så mye mer, vi har ingen assistent på hele helgen. Og i morgen har vi kjekke planer :) Det er meldt strålende vær her igjen, og da må vi nyte det! Vi har planer om å få det superdupert :) Håper dere får ei super helg dere også!

Klem Karina og Daniel ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar