tirsdag 7. februar 2012

Et hus blir til!! Og litt anna tjafs..

I hvertfall et påbygg ;) Og alle hjerter gleder seg ♥

Det går virkelig fremover denne uken her, og snikkerene har fått gjort mye på et par dager. Jeg blir fortsatt like overrasket når jeg ser ut! Det er kjempe gøy og få være med og se hvordan påbygget tar form. Og gleder meg enda mer til hva vi har i vente om noen få månender. I dag gikk jeg "inne i huset" og drømte om hvor badekaret skulle stå, hvor vi skal plasere sofaen på Daniel sitt treningsrom hvilken farge veggen skulle ha, osv, osv. Det er så utrolig deilig og tenke på at vi snart kan plasere alle Daniel sine treningsaker på et rom som er tiltenkt det. Og at vi kan få tilbake et litt mer normalt forhold til hva vi definerer som kjøkken og som stue.


Mandags ettermiddag


Tirsdags ettermiddag

Ellers så går det fortsatt i sjukdom her i heimen. Vi måtte avlyse turen til Rikshospitalet, der Daniel skulle på Baklofenklinikk i går og i dag. Vi er alle feberfrie, men sliter med stygg hoste enda. Og i dag begynte halsen min og verke igjen. Jeg håper den ikke blir verre igjen. Daniel og Sebastian var hos legen på fredag og tok Mycoplasmaprøver, sånn bare for og utelukke det. Svaret har enda ikke kommet, så vi får håpe det ikke er det. Daniel har vært på barnehagen denne uken, men er trøtt og slapp enda. Og hosten og halsvondt gjør at han kaster opp mer enn han normalt gjør. Jeg kan vel si at vi begynner og bli lei av oppkast! Det er som og ha oppkastsjuka hver dag her i huset ;)

Vi merker at han blir mer og mer stiv i hoftene også, uten at vi kan gjøre noe for å forhindre det. Botox injeksjonene han skal ha hver tredje mnd. blir tydeligvis alltid forsinket en måneds tid. Spasmene i hofta sprer seg til resten av kroppen, og han har urolige kvelder, der han ofte ikke roer seg før ved midnatt og gjerne våkner igjen etter få timer. Han havner da som regel inn i senga vår, og jeg snur han hundre ganger frem til vi må stå opp. En ting er sikkert, og det er at vi må ha større seng. 150 cm seng blir for trang, når en spastisk Daniel og en akrobatisk storebror også skal ligge i den! Ny Botox injeksjon er satt til 14 februar, så kryss fingrene for at hosten hans har blitt bedre til da!

Ellers så går hverdagen fort her i huset. Og vi har funnet ut at vi må avvente med noen ny utlysning av assistent stilling her i huset, om vi skal komme ut av dette med vettet i behold. Bosituasjonen vår gjør det rett og slett umulig for oss og få benyttet oss av ULOBA ressursene vi har. Så vi får leve på torsdagskveldene og den ene natta vi har med avlastning i månenden, ei stund til. Også gleder vi oss til at "assistent 2" starter opp i 60% stilling i barnehagen og 40% stilling her hjemme i midten av mars.

Pappan i huset har sluttet og snuse, og hadde i dag kl 2100 holdt seg i ei heil uke! Han har vært utrolig flink syntes jeg! Han har vikelig bestemt seg, det er tydelig. Og han er en sta mann, så jeg tviler ikke på at han klarer det! I dag var det gode humøret hans tilbake også :) Nesten for bra til at det er sant ;)

I dag fikk Daniel dra nytte av pappas gode humør ;


Daniel elsker og lese bøker! Denne kjøpte jeg til han i forige uke, og han har ikke lest den før!


I boka spretter det opp både brennmaneter, blekkspruter og haier. Det var gøy syntes han :)


Den var litt spennende og!! Daniel har herlige ansiktsuttrykk, og det er så tydelig at han følge godt med!


Snipp.. snapp.. snute... Ikke det, nei ;)


Pappa får lese en gang til da :)

Kl 22 fikk jeg ei nydelig melding fra Sebastian som ligger i senga vår: "Kommer du og legger deg eller? :)" Storebror liker dårlig og sove aleine. Han og Daniel pleide alltid og sove sammen før ulykken. Jeg sendte melding tilbake og sa at jeg kom snart. Nå er klokken plutselig snart 2330, så jeg håper han har sovnet uten meg ;) Håper alle våre lesere får ei riktig god natt, og ei fortsatt fin uke!

6 kommentarer:

  1. Så godt å se han stråle. Krysser det jeg kan for at hosten gir seg så han kan få botox den 14.

    SvarSlett
  2. Hehe, så herlige bilder av Daniel og pappaen sin :D 2 skjønnaser :)
    Så flink mannen din/pappaen til ungene er da med å slutte å snuse, håper han klarer seg bra uten fremover da. :) Har han bestemt seg for å slutte å staheten er der så kan det gå bra ;) hehe... Kos deg med guttene dine :)

    SvarSlett
  3. go natt til deg og ...
    håper du får sove litt i natta..

    eg skal sitte oppe litt til, sliter med ei nyoperert skulder og noen tanker som må fordøyes med ein sjuk svigerfar..

    monikaklemma

    SvarSlett
  4. Hærlig billedserie av far og sønn som storkoser seg med boka. Ikke vanskelig å se at det fenger Daniel godt <3

    Så gøy å se bygget ta form for hver dag, lett å forstå at du gleder deg til det står ferdig og kan ta det i bruk. Kjempespennende.

    Høres ut som dere kunne trengt ei ny og noe større seng ja ;)

    Nå får vi tro svaret på Mycoplasmaen kommer ut negativt, så Daniel kan få slippe noen av plagene sine etter ei Botox sprøyte. Håper at han snart er ferdig med halsvondt og oppkast, huffameg, det blir mye ekstrajobb med alt det oppkastet over tid.


    Store klemmer fra Stokke <3

    SvarSlett
  5. Heisann... er kommet så bakpå med kommentarene at...
    Jeg synes det ser ut som Daniel har blitt så flink til å sitte - riktignok sitter han godt bakoverlent på spesialputa si, men likevel. Det ser ut som han og pappan storkoser seg med boka, skjønner godt at han ikke vil avslutte :-)
    Godt å vite at han fikk Botoxen som planlagt, sikkert veldig godt for ham, og for dere også at han ikke har så masse spasmer. Det er nok ikke godt for en liten kropp det nei.

    Foreslår seng på 180 :-) Utrolig hva 30cm ekstra i bredden gjør!

    Go'klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :) Det er ei kuledyne han sitter på, og når han er såpass spastisk som han er nå, så sitter han desverre ikke noe bra noen plass uten hoftebelte. Men når han ikke er så spastisk sitter han ok her i sofaen på den. Det blir å søke om kulestol nå til påbygget er klart, den blir nokk mye bedre for han. Men han koser seg i sofaen la med oss ja ♥

      180 seng må vi ha ja.. men det var de pengene da. I tillegg må soverommet våra ommøbleres om vi skal ha plass til ei så stor seng, og det får vi ikke gjort før påbygget er ferdig. Men det skal bli meg en sann glede når vi har større seng ja.

      Er så glad for at vi er ferdig med den Botoxen for noen mnd ja! Nå får vi bare håpe han får det litt bedre snart :)

      Ha ei fin uke!! Klem ♥

      Slett