tirsdag 13. desember 2011

Sankta Lucia ♥


Trygt i tantes armer.

Svart senker natten seg
i stall og stuer.
Solen har gått sin vei.
Skyggene truer.
Inn i vårt mørke hus
stiger med tente lys
Sankta Lucia, Sankta Lucia!

Natten er mørk og stum.
Med ett det suser
i alle tyste rom
som vinger bruser.
Se på vår terskel står
hvitkledd med lys i hår
Sankta Lucia, Sankta Lucia!

Tekst: Arvid Rosen
Melodi: Italiensk folkevise


I dag inviterte barna og de vokse på Veslefrikk barnehage oss foreldre på Luciafrokost. Barna gikk i tog og sang barnesanger som de hadde øvd lenge på. Og vi ble servert lussekatter, kaffe og saft. Perfekt start på dagen :) Storebror fikk også være med. Det er godt for han og se hvordan Daniel har det på barnehagen.


Luciagutten vår ♥


Stolt mamma og storebror!

Da jeg kom hjem hadde jeg fått telefon fra hjelpemiddelsentralen. Den savna kjelken var funnet, på lageret :p Og jammen kom de ikke med den ganske kjapt etterpå :)Nå skal jeg på kjøpesenteret og treffe slekt fra Valldalen, så blir det henting av Daniel, henting av Magnus og busdagselskap. Vi avslutter kvelden med Luciafeiringi gaten ♥ (håper jeg ;)

9 kommentarer:

  1. fine dokke va alle sammen <3 <3 <3

    Anette

    SvarSlett
  2. Jeg har alltid syns Lucia er så koselig, kanskje fordi jeg har bursdag og forbinder det med en veldig god dag :) Det må være den fineste luciagutten jeg har sett, vakker!! :) <3 Håper dere får en fin dag :-)

    SvarSlett
  3. koselig ;)

    eg skal i valldalen og bake boller no ;)

    monikaklemma

    SvarSlett
  4. Hei.
    Luciafeiring i barnehagen vi også i dag, et fryd for auga å sjå dei små i kvite skjorter og song av hjartans lyst. Så kjekt å sjå at Daniel kosa seg ilag med andre små og store i barnehagen sin! Håpe det blir ei fortsatt fin førjulstid for alle

    SvarSlett
  5. Blir helt rørt av å se alt dere får til jeg. Det er så utrolig bra!!!!!
    Ønsker dere alle en riktig god jul, og alt godt i året som kommer. :)

    Stor klem fra Hege Haugen

    SvarSlett
  6. Nydeligste luciagutten <3 Får lyst til å hente han ut av bildet og gi han en god klem.
    Så bra at Sebastian fikk med seg dette. Klart han har tanker om hvordan Daniel har det i barnehagen, det er helt naturlig etter det dere har vært gjennom, og det må være en betryggelse for ham å se at de passer på han der han er nå - og ekstra godt er det jo at tante Marianne er der :-)

    Jeg så bilde av kjelken på facebook-sida, og den var jo bare rålekker - blir nok stor stas å ta den i bruk.

    Ha en fortsatt koselig førjulstid hele gjengen. Håper dere får akt masse.

    Go'klem

    SvarSlett
  7. Daniel er verdens fineste Lucia gutt,så herlig å se bildene av dere fra Lucia feiringen i barnehagen.
    Jeg ønsker dere også en fortsatt fin førjulstid.

    SvarSlett
  8. For en flott luciagutt =) Godt at hjelpemiddelsentralen fant igjen kjelken og leverte den kjapt! Ikke alltid de er raske i avtrekkeren ;)

    SvarSlett
  9. Så fin Daniel var :) skjønnasen<3
    fine dere andre også<3 håper dere har hatt en super fin dag :) Klem<3

    SvarSlett