søndag 17. april 2011

Hotellweekend og Daniel abstinens.

Fredag dro jeg, Magnus og Sebastian til Loen på Alexandra hotell. Det er noen uker siden jeg bestilte, jeg tenkte det var lurt og benytte oss av at Daniel fremdeles er innlagt på sjukehuset. Når han blir skrevet ut er det ikke lett og få gjort noe sånt på ei stund.


Fineste og blideste storebror med "diabloen" sin.

Det var deilig å senke skuldrene for en dag, deilig å ikke måtte tenke på tøy og bøy, hvor lenge han har stått, slippe å tørke oppkast. Deilig å kunne savne han og alt dette, var det og. Deilig å se at ting fungerer selv om mamma og pappa ikke er der.

Magnus innførte fort et forbud mot og prate om sjukehus, trening, fysioterapi osv. Dette var storebror sin tur. Men jeg må innrømme at jeg syntes det var veldig vanskelig. Plutselig fikk jeg ei melding fra tante om hvor flink Daniel hadde vært, og jeg delte jo gledelig dette med de to andre. Og fikk endel sukk som svar.

Det er nokk enklere sagt enn gjort og ikke tenke på alt vi er midt oppi, med Daniel, sjukehuset og hjemreisen som nærmer seg med stormskritt. Og Daniel var virkelig med meg i mine tanker på heile turen. Jeg skulle bare ønske at vi hadde hatt muligheten til å ta han med oss slik som han var før ulykken. Da hadde han storkoset seg. Det hadde han nokk ikke gjort nå, slik situasjonen er. Men kanskje neste gang?

Storebror har storkoset seg, og det har jeg og Magnus også gjort. Vi har fått laddet litt batteriene. Og storebror har fått oss for seg selv ei helg. Det blir en heilt ny hverdag for han og for oss om et par uker. Det er vanskelig å forberede Sebastian på hvordan det blir, han er allerede lei av hvordan alt er når Daniel er hjemme på permisjon. Og har begynt å grue seg til dagen som nærmer seg. Jeg håper han bekymrer seg uten grunn, at når Daniel endelig er hjemme, og vi har fått litt rutiner i hverdagen, så er det bare godt at alle er samlet her hjemme igjen.


Bowling i Stryn sentrum.



Sebastian har blitt veldig flink i vannet, og har etter denne turen fått svømmehud mellom tærne.

3 kommentarer:

  1. Hjelpe meg, to uker igjen bare. Åh så utrolig spennende. Nesten som å komme hjem fra barsel ;) Nei, det var å sette det litt mye på spissen.
    Men noe er det i det likevel. Klart det blir stor omveltning for storebror. Det blir det jo for dere alle sammen. Dere er jo stadig i læringsprosess med Daniel. Dere har fått en flott kommunikasjon igjen, dere trener, ser tegn og utvikling.

    Jeg tror nok at der er mange utfordringer som venter, men er helt overbevist om at dere takler dem med glans og sitter enda mere styrket tilbake. Etter en tid er rutiner og trening blitt helt dagligdags, og storebror har helt glemt hva han grudde seg til ;)

    Høres ut som en flott tur dere har vært på, en gnistrende glad storebror er det i allefall. Så flott at dere fikk til en slik tur nå før 1.Mai. Gjorde dere helt sikkert godt hele gjengen. Danielabstinenser kan jeg bare forestille meg du hadde.... Tror ikke jeg har klart å legge fra mes alle tankene jeg heller. Kan liksom ikke styre tankene.
    Godt at tante var der sammen med Daniel mens dere var borte, litt lettere å kunne slappe av de sekundende "Daniel var der og du et annet sted" om du skjønner hva jeg mener.

    Teller ned dager sammen med dere <3

    Klem fra Marwin og Bente

    SvarSlett
  2. Det var nok kjempegodt for dere å få koble litt av for ei helg, og sikkert spesielt godt for Sebastian :)
    Tenk, bare to uker igjen. Det blir spennende, og så godt for dere å slippe å farte fram og tilbake til sykehuset hver dag.
    Og så godt som det blir for Daniel å få være bare hjemme :)
    Dere har en helt fantastisk støtte i familien rundt dere :)
    Stor klem

    SvarSlett
  3. ser ut som dokke har hatt en fiiin tur, søta :) virkelig velfortjent :) e heilt sikker på at Daniel har hatt d bra han åsså <3

    god påske til dokke alle sammen :)
    gla i dokke <3

    klem Anette og Andrea :)

    SvarSlett